RSS Feed

Veel in een klein vriesvakje.

Veel in een klein vriesvakje.

Ongeveer een jaar geleden kwamen wij erachter dat ons vrieskistje kapot was. Hij gebruikte veel te veel stroom en wij wilden juist minder stroom gaan gebruiken. Ik moest dus afscheid nemen van mijn vrieskist die ik al jaren volpropte met brood en kliekjes. Nadat we rondgekeken hadden op internet besloten we een maandje te wachten om een nieuwe te kopen. Ik dacht dat het een hele lastige maand zou worden want waar moest ik al die kliekjes en broden laten.

Wij koken veel zonder potjes en zakjes dus we hebben altijd voor zeker 2 keer een gerecht aan vlees zoals pastasaus, tacosaus en stamppotten. Veel van die sausen gebruiken wij in verschillende gerechten zoals de pastasaus die bij de macaronie gaat maar ook in de lassange. En de tacosaus die we eten met taco’s, maar ook als tortillavulling gebruikt wordt en met wat meer bonen erdoor een prima chili con carne wordt. Het was dus zonde om dat allemaal weg te moeten gooien maar als het in diepvriesbakjes zat kon ik niet veel kwijt in dat kleine vakje.

Gelukkig had mijn man een goed idee. Zelfsluitende DIEPVRIESZAKJES van 1 liter.

vriezerzakjes vriezerzakje dubbel

We vriezen nu alles liggend en vacuüm verpakt in. Voor het invriezen vouwen we de zakjes dubbel in 2 gelijke helften en zo heb je 2 aparte porties. Ik hoef dus nooit een heel kliekje op te warmen als het teveel is. We schrijven het gerecht erop en ik hoef niet moeilijk te doen met stickertjes of dekseltjes en mijn keukenkast puilt niet meer uit van de diepvriesbakjes.

Jus gaat bij ons in een ijsblokjes zakje de vriezer in. Als ik dan jus wil maken hoef ik alleen maar een paar blokjes te pakken.

Ik kan nu 2 tot 3 hele broden en zeker 10 zakjes kwijt. In 1 zakje past een maaltijd voor 2 volwassenen en 2 kinderen, ik heb dus genoeg plek voor een hele week eten. Het enige dat ik hoef bij te kopen zijn de ingrediënten om een maaltijd af te maken zoals macaronie, stokbrood, taco’s of vlees voor bij een stamppot.

vriezer

Het is wel een beetje plannen met je boodschappen want je kunt natuurlijk niet teveel vlees inslaan of zakken friet. Bij ons is dat geen probleem want wij hebben geen frituurpan, maken onze eigen pizza’s en ik plan voor een hele week mijn boodschappen. Doordat ik mijn gerechten voor de hele week plan weet ik precies welk vlees er als eerste op gaat en ik kijk dus goed naar houdbaarheidsdatums.

Voor mij geen diepvriesbakjes meer!

Eén reactie »

  1. Pingback: volkoren spaghetti met rode pastasaus | Simpel, met een snufje liefde...

Geef een reactie

