RSS Feed

7 redenen om je was buiten te hangen.

7 redenen om je was buiten te hangen.

Mijn 7 redenen waarom ik de was buiten hang.

was

1.De allerbelangrijkste reden is geld!

Als je buiten je was op hangt hoeft je droger niet aan. Je bespaart dus veel geld. Je kunt het hele jaar door op droge dagen je was ophangen. In de zomer is het binnen een uurtje droog, in de winter kan het lang duren. Ik hang meestal vanaf eind maart t/m eind oktober mijn was buiten. In de winter hangt het boven op zolder. Handdoeken gaan vaak nog wel de droger in anders worden ze te hard. In de herfst en winter gaan broeken ook de droger in, die duren te lang om ze hangend te drogen.

2. Beter voor je kleren.

Je kleren slijten veel sneller als ze vaak de droger in gaan. Je kleren blijven dus langer mooi als je ze buiten op hangt. Ze krimpen minder snel en bij T-shirts met een afbeelding erop heb je minder kans dat de afbeelding kapot gaat.

3. Lekker fris.

Kleren die buiten hebben gehangen vind ik altijd veel frisser ruiken. Vooral in de zomer als ze nog lekker warm zijn dan ruik je de frisse buitenlucht in de kleren. Er gaat niks boven een heerlijk fris opgemaakt bed met pas gewassen lakens die in de zon zijn gedroogd.

4.Gezond voor jezelf.

Ik vind het heerlijk om buiten te zijn, en je was ophangen is een goede reden om extra naar buiten te moeten. Vaak gaan de kinderen mee naar buiten en belanden we van de was ophangen in een potje voetbal.

5. De zon bleekt.

Witte lakens worden weer wat witter als ze in de zon hangen. De zon heeft een blekend effect en haalt vuil uit kleding. Dus geen bleekmiddel meer nodig, maar lekker een zonnetje op je witte lakens.

6. Was buiten hangen is beter voor het milieu.

Het klinkt eigenlijk heel logisch. Buiten je was op hangen betekent geen stroom nodig voor je droger en dus is het beter voor het milieu. Verder gaan je kleren langer mee dus hoef je minder snel iets nieuws te kopen.

7. Het ziet er zo gezellig uit.

Ik vind het iets nostalgisch hebben. Een waslijn met daaraan die fris gewassen was. Ik heb er de ruimte voor want mijn waslijnen hangen boven ons grasveld en hangt zeker niet in de weg. Als je geen plek hebt voor een waslijn kun je ook een droogtoren gebruiken.

Dit zijn mijn 7 redenen waarom ik de was het liefst buiten hang. En waar hang jij je was, buiten, op zolder of gaat alles de droger in?

Geef een reactie

