RSS Feed

Mama, ik kan een wonder!

Het is vakantie en dus mogen de jongens wat langer tv kijken. Ze hebben vanochtend dus Wonderschool gekeken. Ik was net even boven de was aan het doen toen 1 van de 2 de trap opgerend kwam. MAMA, ik kan een wonder!!!

Vol enthousiasme vertelde hij het wonder dat hij zojuist geleerd had. ” mama, ik pak een zakje en dan met water vullen en dan potlood erdoorheen en dan zit hij vast en dan geen druppels en dan is het WONDER!!!”

Ik had geen idee waar hij het over had, maar beloofde dat ik naar beneden kwam als ik de was af had om het wonder te bekijken.

Beloofd is beloofd dus toen ik na een paar minuten beneden kwam gingen ze samen laten zien wat het wonder was. Ik geloofde er niks van, maar liet ze hun gang gaan. Een potlood door een zakje met water steken zonder dat het kapot gaat. Dat kan echt niet.

1 van de jongens pakte een diepvrieszakje, de andere sleep ondertussen een potlood en samen ( tweeling =samenwerking šŸ˜‰ ) vulden ze het zakje tot de helft met water en maakte het dicht. Terwijl 1 van de jongens aftelde stak de andere heel snel het potlood dwars door het gevulde zakje. En vol verbijstering keek ik ernaar. Er stak een potlood door een zakje met water terwijl het niet kapot was. Het was echt een WONDER!

2015-10-27 001 2015-10-27 002 wonder 1

Ook met 2 potloden bleef het zakje heel. Een 3de potlood erbij was teveel en het water begon uit het zakje te stromen.

wonder 3

Het was een heel simpel trucje, en het was prachtig om de gezichtjes van die 2 jongens te zien. Ze hadden een wonder aan hun moeder laten zien. En hun moeder is nog steeds verbijsterd dat zoiets simpels als 1 zakje en een potlood voor even een prachtig moment opleverde.

Een blijvende en prachtige herinnering van 2 jongens en 1 moeder die blij lopen te roepen dat het WONDER gelukt is.

Zo simpel maar zo mooi!

Geef een reactie

