RSS Feed

Vroeg wakker.

Het was weer zover vannacht. Ik werd om 03.00 wakker en kon niet meer slapen. Het hele huis was nog in diepe rust en de laatste keer dat ik s’ nachts mijn bed uit moest voor de kinderen is al jaren geleden.

sleep

Een paar keer per maand heb ik van die nachten dat ik heel vervelend droom en wakker schiet op dat veel te vroege uur. Wat ik dan ook probeer, ik val niet meer in slaap.

Meestal ga ik dan na een uur draaien en proberen te slapen maar naar beneden, en begin heel langzaam aan mijn dag.

Ik word altijd zo moe van die dagen, ze beginnen zo vroeg en rond 6 uur krijg ik eindelijk weer slaap. Helaas begint dan de rest van het huis wakker te worden, dus even een paar uurtjes bijslapen zit er dan niet meer in.

De rest van de dag kom ik ook altijd maar moeizaam vooruit en als ik s ‘middags een klein dutje doe omdat ik de dag echt even niet meer trek dan word de vermoeidheid alleen maar erger. Ik blijf het liefst dus de hele dag goed bezig zodat ik s’ avonds heel vroeg weer terug naar bed kan.

Vandaag dus maar even flink aan de poets, wandelen met de kinderen en opruimen, anders lig ik zo weer in dromenland.

Hebben jullie ook weleens last van die slapeloze nachten, zonder dat de kinderen aan het spoken zijn?

»

  1. Heel herkenbaar…. Ik heb ze gelukkig niet vaak, maar als ik ze heb kan ik echt uren in bed liggen zonder in slaap te vallen…. OF als de meiden zijn logeren, dan ben ik standaard ook vroeger wakker dan normaal….

    Liked by 1 persoon

    Beantwoorden

Geef een reactie

