RSS Feed

2 kloppende hartjes……

Het is ruim 7 jaar geleden, maar ik weet het nog als de dag van gisteren.

Ik werd met 8 weken zwangerschap opgenomen in het ziekenhuis. Uitgedroogd, uitgeput en 8 kilo lichter. Ik had een HG zwangerschap. Hyperemesis gravidarum genoemd, ofwel zware zwangerschapsmisselijkheid.

Mijn man was het meer dan zat en bracht me naar de huisarts die me direct het ziekenhuis in stuurde. Met een infuus in mijn arm baalde ik dat ik nu mijn eerste afspraak met de verloskundige en dus ook mijn eerste echo zou missen. Wat ik toen nog niet wist was dat ze standaard bij een HG zwangerschap een echo maken om te kijken of alles goed gaat met het kindje. Ik mocht dus toch eerder naar ons kindje kijken, tenminste als er een levend kindje in mijn buik zat.

Na een paar uur wachten kwam de verloskundige met een verrijdbare echo en werd er een inwendige echo gemaakt. Alles bleek in orde met het kindje dat ze zag en ik vroeg meteen of het hartje klopte. ” ja” riep de verloskundige blij. Ik was blij en kon even mijn geluk niet op, ik was echt zwanger van een kindje met een kloppend hartje.

Niet lang na die Ja van de verloskundige draaide ze het beeld en zei blij ” ik zie nog een kindje”.

Ik was sprakeloos, bedust, niet op deze wereld en het enigste wat ik kon zeggen was ” klopt die ook?” De verloskundige antwoorde met ” JA, ze kloppen allebei”.

Mijn man en ik keken elkaar aan en we konden niks tegen elkaar zeggen. We waren allebei sprakeloos. Ik was gewoon zwanger van 2 kindjes, een eeneiige tweeling! Wie had dat ooit gedacht.

Nadat de verloskundige de kamer had verlaten heb ik meteen een vriendin opgebeld. Ze nam de telefoon op en het eerste wat ik zei was ” Ik krijg een tweeling!”. Nadat ze ook van de schrik bekomen was en zei ” ooh wat leuk, ben je er blij mee” kwam het rare antwoord uit mijn mond ” Ik weet het niet” en ik ben in huilen uitgebarsten. Tuurlijk was ik blij, maar op dat moment wist ik niet wat ik voelde. Ik had zojuist ontdekt dat er 2 kloppende hartjes in mij groeide.

echo jongens

Later die avond kwam onze familie op bezoek en toen iedereen er was haalde mijn man een klein zakje tevoorschijn en gaf het aan mij. Uit dat kleine zakje haalde ik eerst 1 beertje en iedereen wist dat het goed was met de baby, ze waren allemaal opgelucht. Niet veel later haalde ik het 2de beertje uit het zakje en zei ” we hebben er 2 nodig”.

Had ik toen maar een camera bij de hand om al die verbaasde gezichten vast te leggen.

»

  1. Dat is inderdaad een hele verrassing. Ik had de reactie van jouw familie ook graag willen zien 😉
    Liefs

    Liked by 1 persoon

    Beantwoorden
  2. Het is ook niet niks om zulk nieuws te krijgen. Zelfs al is het heel mooi nieuws.

    Liked by 1 persoon

    Beantwoorden
  3. Prachtig 🙂 De eerste vraag die ik stelde toen de verloskundige twee kindjes in mijn buik was was ook: en leven ze dan ook allebei? Heel bijzonder!

    Liked by 1 persoon

    Beantwoorden
  4. Ruim zes jaar geleden beleefden wij hetzelfde moment… èn… vorige week opnieuw! We weten sinds een week dat we weer een tweeling verwachten, naar alle waarschijnlijkheid weer eeneiig… dat is toch wel heel bijzonder! We zijn eerlijk gezegd ook nog niet van de schrik bekomen.. 🙂

    Liked by 1 persoon

    Beantwoorden

Geef een reactie

