RSS Feed

#Week 45 met een snufje liefde

week 45 logo

Maandag

De vakantie was weer voorbij en wat was het moeilijk om weer op tijd uit bed te moeten komen. Het is niet zo dat we normaal lang uitslapen want in de vakantie waren we meestal rond 7 uur beneden. Maar nu de wekker weer om 6:15 ging was het toch wel erg vroeg.

Aangekomen op school en de jongens in hun klassen afgezet was het tijd voor de 1ste vergadering van de sinterklaaswerkgroep. Met een klein groepje moeders hebben we vast het draaiboek besproken en zijn we begonnen met versieringen maken. Na een hele ochtend kadootjes plakken en mijters knippen vond ik het wel weer welletjes en besloten we volgende week weer verder te gaan. Er staat namelijk ook nog een huis op mij te wachten. Nou niet echt het huis, meer de rotzooi, was, troep en boodschappen. Thuis aangekomen ben ik dus nog even een uurtje als een wervelwind door mijn huis gegaan. Het was toch wat rommeliger dan normaal door die herfstvakantie.

S’ avonds heb ik heerlijke andijvie stampot met rookworst gekookt. Echt een feestmaal in dit seizoen. Lekker met ananas en gefrituurde uitjes.

week 45 andijvie

Dinsdag.

We moesten weer vroeg op weg naar Kentalis. Wessel heeft een spraak-taal stoornis en hij heeft 1 slecht oor. Met dit oor hoort hij 25 DB minder. Hij is licht slechthorend. We moesten weer voor een gehooronderzoek omdat we vermoedde dat Wessel in een rumoerige situatie zoals in de klas, buiten, gymzaal of als de tv aanstaat niet goed verstaat. Omdat we voor 9 uur al aanwezig moesten zijn en we in de spits rijden proberen we altijd voor 8 uur aan te rijden. Casper heb ik bij een vriendin ondergebracht die hem naar school bracht.

Ik zal later een blog maken over deze gehooronderzoeken en ons avontuur met het audiologisch centrum.

S’ middags ben ik samen met mijn moeder naar de kerstshow bij de intratuin gegaan. Even lekker kerstsfeer proeven.

week 45

Woensdag.

De woensdag begon op school met de luizencontroles. Na elke vakantie gaan een paar luizen-moeders de klassen langs om alle haren van de kinderen na te kijken. Ik ben luizenmoeder van de klas van Wessel. Gelukkig was alles schoon.

S’ avonds was het lady’s night bij de coppelmans. Samen met mijn moeder ben ik erheen gereden om te genieten van lekkere hapjes, te kijken naar leuke spulletjes en om nog meer kerstsfeer te proeven. We kregen een leuke goodiebag mee.

goodiebag week 45

Donderdag.

We moesten weer vroeg vertrekken naar kentalis. Vandaag was de laatste behandeling in het ambulatorium. Wessel is de afgelopen 8 weken elke donderdagochtend bij kentalis geweest om daar extra logopedie te krijgen. Hij vond het super leuk om te gaan, en erg jammer dat het alweer voorbij is.

Het was dus weer om 8 uur vertrekken.

week 45 kentalis

S’ middags weer boodschappen gedaan en op tijd gegeten. S’ avonds moesten we weer naar de zwemles.

Vrijdag

Mijn man en ik zijn nadat we de jongens in de klas gebracht hadden meteen doorgereden naar de stad. We zijn flink bezig geweest om de sinterklaascadeautjes in te slaan. We hebben heel wat winkels gezien en hebben bijna alles binnen wat we wilden hebben.

S’ middags hebben de jongens hele lieve uiltjes gemaakt. Heel simpel met een dennenappel en wat watten. Zo leuk, en ze kunnen alles zelf doen. Klik hier voor de DIY.

week 45 uiltjes

Zaterdag.

Het was weer tijd voor de markt dus gingen we met z’n 4en en het boodschappenwagentje de stad in. Eerst nog even de verkeerschaos door want op een druk kruispunt waren de verkeerslichten uitgevallen. je komt er dan achter dat niet iedereen meer weet wat de verkeersregels zijn en het ging een paar keer bijna fout met al die auto’s die proberen over te steken.

Op de markt wel weer veel fruit en groeten kunnen kopen voor een goeie prijs. Ik was maar € 9,- kwijt voor al mijn fruit en groente. En dan heb ik 5 kilo appels, 6 kaki’s, 12 bananen, 1 kilo paprika’s, een zak met mandarijntjes en een zak peren.

week 45 markt

Zondag.

We hebben de ochtend lekker rustig aan kunnen doen. Heerlijk ontbeten, filmpje gekeken in de pyjama en de jongens hebben een uur in bad gezeten. Rond 14.00 uur zijn we naar mijn oma gegaan, ze is 86 jaar geworden. Het was een gezellige middag waarbij ik weer met veel familie leden heb kunnen kletsen.

op weg naar oma

Komende week heb ik een iets minder drukke week. Op maandag staat er weer een sint vergadering gepland en natuurlijk weer logopedie en zwemles.

Ik wens je een hele fijne week!

»

  1. Wat ben jij een actieve moeder op school! Daar zullen ze vast heel blij mee zijn.

    Liked by 1 persoon

    Beantwoorden
  2. Wat lekker de andijviestampot! Dat wil ik zeker ook weer eens maken, het is echt stampottenweer 🙂

    Liked by 1 persoon

    Beantwoorden
  3. kerstsfeer proeven is zo leuk Ik vind het heerlijk. Ik ben nu ook al rond aan het kijken wat ik dit jaar ga doen :-).

    Liked by 1 persoon

    Beantwoorden

Geef een reactie

