RSS Feed

#decoreren voor sinterklaas/De openhaard.

Sinterklaas komt vandaag aan in Nederland. Mijn 2 jongens zijn de hele week al aan het afstrepen op hun kalender. En vandaag is het dan eindelijk zo ver!

Het werd dus ook de hoogste tijd om onze herfstdecoratie op te ruimen en de klompen, huisjes en jute zakjes tevoorschijn te halen. Tijd voor gezellige sinterklaasversieringen!

Sinterklaas

Op de openhaard heb ik een guirlande gehangen van jute en lint. Vorig jaar had ik hem voor kerst gemaakt, en dit jaar heb ik hem een Make-over gegeven voor sinterklaas. Vooral s’ avonds is het erg mooi verlicht. Aan de guirlande hangen 2 jute zakjes met een sintje en pietje erop. Ik zal volgende week de DIY plaatsen.

sinterklaas shouw 5

Boven de openhaard hangt een oude ladder. Eigenlijk was het een soort van rekje wat altijd buiten heeft gestaan. ik heb het uit elkaar gehaald en boven de haard gehangen. Op de ladder hangt een zelfgemaakteย banner met daarop sint&piet. Vorig jaar had ik hem in de woonkamer hangen, voor aan de openhaard was hij te lang en dus hangt hij nu op de ladder. Ik ben van plan nieuwe banners te gaan maken, een DIY zal dus een keertje verschijnen.

sinterklaas shouw 4

Ik heb de haard ingericht met oude plankjes, takken van mijn vlinderstruik in een wit gespoten voorraad pot, 2 kleine huisjes met theelichtjes, een klein krijtbord, 2 kinderklompjes met stro en een lijstje met daarop tekst gestempeld.

sinterklaas shouw 3

De tekst op het stuk jute in het fotolijstje is ” zie ginds komt de stoomboot”. Dat liedje is voor mij het sinterklaasliedje dat ik altijd het leukste vindt? De DIY zal ik volgende week plaatsen.

sinterklaas schouw 9

Nog even wat fotootjes, gewoon omdat ik het zo gezellig vind.

sinterklaas schouw 8 sinterklaas schouw 7 sinterklaas schouw 6

Zijn jullie ook helemaal klaar voor de intocht van sinterklaas? Ik heb er zin in, jullie ook?

Liefs Linda klein

»

  1. writingmonique

    Wat heb je het leuk gedecoreerd! ๐Ÿ™‚ Gezellig!

    Liked by 1 persoon

    Beantwoorden
  2. Wow, dat ziet er echt super leuk uit!

    Liked by 1 persoon

    Beantwoorden
  3. Wat een mooie haard is dat! Mag ik vragen of het een electrische of gashaard is? Je schouw leent zich prachtig voor versieringen moet ik zeggen. Wij hebben een houtkachel, maar die heeft geen schouw om te versieren.

    Liked by 1 persoon

    Beantwoorden
  4. Pingback: #week 46 met een snufje liefde. | Simpel, met een snufje liefde...

Geef een reactie

