RSS Feed

#week 46 met een snufje liefde.

week 46 logo

Week 46, een week van decoreren, sinterklaas, kijkje in de klas en een vreselijke avond in Parijs.

Maandag

schoorsteen

Op school zijn we weer verder gegaan met decoratie maken voor sinterklaas. Samen met een paar andere moeders hebben we een schoorsteen gemaakt van oude dozen, bruin papier en rode/bruine verf. Over 1 week gaan we hem opzetten en we vinden hem nu al leuk. Past echt perfect in dit sint thema.

gevulde paprika's

S’ avonds heb ik een nieuw receptje geprobeerd. Gevulde paprika’s met aardappelpuree. Op de markt van zaterdag had ik voor € 1,- een kilo paprika’s gekocht voor in de chili con carne. ik had er nog van over en heb ze gevuld met gehakt, mais en lekker veel kruiden. Beetje kaas erover heen en in de oven. Heerlijk. De aardappelpuree had ik onder in de schaal. Ik zal het receptje wel een keertje bloggen. Het is zeker de moeite waard.

Het sinterklaas journaal begon weer, we zaten dus gezellig met z’n 4en op de bank. Heerlijk deze tijd!

Dinsdag

wessel open schoolweek

Op dinsdag had ik mijn eerste kijkje in de klas dag. Ik mocht in de klas van Wessel een ochtend meekijken hoe de lessen zijn in de klas. Wat was dat leuk om te zien. Het was net of ik weer even zelf terug was in groep 3. Wat worden je kinderen dan groot nu ze echt op school leren.

tosti

Rond 11.00 uur was ik weer thuis en heb ik mezelf een ” vrije” middag gegeven. Ik was wel toe aan een paar uurtjes helemaal niks moeten. Ik heb een heerlijke tosti met mozzarella en tomaat gemaakt en een aflevering van Downton Abby opgezet.

Na school nog even door naar de logopedie voor Wessel.

Woensdag

kerstshow

Op woensdag wilde ik eigenlijk veel doen, mijn huis een flinke beurt geven, goed werken aan mijn blog en het huis omtoveren in sinterklaas sfeer. Er kwam niks van terecht. Ik bleef namelijk (weer) plakken op het schoolplein en heb met een vriendin staan praten. Natuurlijk weer de tijd helemaal vergeten, dus rond 10:30 snel naar huis gefietst om toch nog even gauw het huis aan kant te maken. Op woensdag hebben de jongens altijd een halve dag, s’ middags ben ik met mijn moeder en de jongens naar het tuincentrum in de buurt gefietst. De kerstshow was net open gegaan, dus even weer heerlijk kerst kunnen proeven. De afgelopen jaren maakte dit tuincentrum er weinig werk van. Dit jaar hebben ze helemaal uitgepakt en was het prachtig. Heerlijk om in deze weken alvast kerst te proeven terwijl mijn eigen boom nog niet staat.

Donderdag

open schoolweek casper

Donderdag zat ik bij Casper in de klas. Casper zit in een gemengde groep 3/4. Het was dus heel anders dan de groep van Wessel. Mooi om te zien dat een gemengde groep helemaal geen belemmering is om toch goed te kunnen leren.

S ‘middags hebben we weer op tijd gegeten want het was al snel tijd voor de zwemles.

Vrijdag

Sinterklaas

Op vrijdag heb ik ons huis eindelijk in sint sferen kunnen decoreren. Het resultaat blogde ik op zaterdag ochtend. Ik vind dit altijd een magische tijd. Zo gezellig en knus.

verlanglijstje

De jongens zijn weer druk bezig geweest met hun verlanglijstje.

S’avonds waren mijn man en ik een film aan het kijken toen ik even doorzapte op de tv. Al gauw werd het ons duidelijk dat er iets vreselijks gebeurt was. De aanslagen in parijs waren net gebeurt en de gijzeling was nog in volle gang. Mijn gezellige gevoel verdween en tot 1 uur s’ nachts hebben we het nieuws gekeken. Wat een vreselijke avond, het kwam binnen als een bom.

Zaterdag

#prayforparis

De jongens stonden op vol met zenuwen. Het was de dag van de intocht, een groot feest. Het was ook de dag na Parijs. Terwijl de jongens beneden vol ongeduld vrolijke tekenfilmpjes keken zette ik boven even de tv aan voor het laatste nieuws. Het dodental was verder opgelopen en de gijzeling voorbij. Wat een tegenstrijdigheid die ochtend.

Rond 11.00 ben ik met de jongens kinderen voor kinderen gaan kijken en al snel was het 12.00 uur. Tijd voor de intocht. De jongens waren vreselijk zenuwachtig, maar we hebben genoten van een leuke intocht.

worstenbroodjes

Met de sint intocht op tv hebben wij een traditie die al jaren bestaat. We eten altijd worstenbroodjes en drinken chocolademelk. Het was echt genieten met z’n 4en.

Na de intocht gingen de jongens even boven spelen. Ik zapte weer terug naar de nieuwszenders en de toespraak van de premier werd net uitgezonden. Wat een harde woorden, wat een akelig gevoel.

schoentje zetten

De middag zijn we snel even naar de markt geweest en s’avonds was het tijd om het schoentje te zetten. Wat is het weer leuk om dit mee te mogen maken. Ik geniet er nu extra van, de jongens zitten nu vol in hun geloof en het kan zomaar het laatste jaar zijn. Dan is de magie alweer voorbij.

Zondag

Ondanks de schoentjes die gezet waren hebben de jongens heerlijk geslapen en werden ze rond 7.30 wakker. Ze konden natuurlijk niet wachten en rende meteen naar beneden. Ik sjokte er met mijn slaperige kop achteraan. Wat een feest, de pieten waren geweest. Ze hebben een lichtgevende tol en pepernoten gekregen.

banaan rijstwafel

Ik begon mijn dag met een van mijn favoriete ontbijtjes. Rijstwafel met pindakaas en banaan. Ziet er misschien niet heel lekker uit, maar het is overheerlijk

Rond 9:30 kreeg ik een appje via een groepsapp die we met een paar moeders van school hebben. 1 van die moeders was zwanger en was die ochtend van haar meisje bevallen, wat een leuk nieuws. We waren al een paar dagen aan het aftellen met z’n allen.

S’ middags zijn we nog even naar een verjaardag gegaan van een vriendin en haar zoontje. Was weer even gezellig bijkletsen.

Ik wens jullie een hele fijne nieuwe week toe, met hopelijk alleen maar goed nieuws!

Liefs Linda

»

  1. Ik vind gevulde paprika’s ook erg lekker. Ben benieuwd naar jouw recept!

    Liked by 1 persoon

    Beantwoorden
  2. Leuk om te zien. Rijstwafel met pindakaas en banaan is mijn favoriete snack, zo lekker! Wat leuk trouwens om die schoorstenen te maken met een spons. Ziet er erg leuk uit!

    Liked by 1 persoon

    Beantwoorden
  3. Wij hebben ook elke avond het sinterklaasjournaal gekeken. De paprika’s zien er lekker uit!

    Liked by 1 persoon

    Beantwoorden
  4. writingmonique

    Je hebt je huis echt superleuk versierd! En leuk die meekijkmomentjes op school!

    Liked by 1 persoon

    Beantwoorden
  5. Oeh ja, ouderwetse tosti’s, goed idee! En dat receptje van de paprika’s ook! x

    Liked by 1 persoon

    Beantwoorden
  6. Wat heerlijk zo bezig zijn met sinterklaas. Erg leuk wat je doet me je kinderen. Doet me denken aan vroeger :-).

    Liked by 1 persoon

    Beantwoorden

Geef een reactie

