RSS Feed

Pixie Haircut, 1 jaar later.

Vorig jaar heb ik mijn haar afgeknipt. Niet een beetje bijgeknipt of een puntje, nee meer dan 30 cm. Ik had lang haar dat zeker tot mijn schouderblad kwam maar was het helemaal zat.

Al heel lang zat ik eraan te denken om het af te laten knippen, mijn haar was namelijk niet meer zo heel mooi. Het was droog, kapot en ik kon er niks meer mee. Maar ja, het is natuurlijk wel een hele stap. Zou een kort kopje mij wel staan. Ik had al zeker 8 jaar weer lang haar, de laatste keer dat ik echt kort ging was toen ik nog op de basisschool zat, daarna is het een beetje schouderlengte of lang geweest.

Op pinterest ging ik zoeken naar voorbeelden en ik zette wat voorbeeldjes op mijn telefoon. Ik was er dus bijna klaar voor, ik had een voorbeeld, had me ingelezen, en wilde het echt graag gaan doen. Maar ja, ik moest het nog wel echt gaan laten doen. Het durven ontbrak een beetje.

Ik kwam via google terecht bij de haarstichting, en las daar ( alsof het zo moest zijn) over haar doneren. Ik las het stukje en was toen overtuigd, mijn haar ging er af, en wel diezelfde week.

2014-10-13 12.47.54 (2)

Vorig jaar op 18 november heb ik het af laten knippen en is mijn haar naar de Haarstichting gegaan. Mijn haar kreeg op deze manier nog betekenis voor vrouwen met kanker. Van mijn haar kan namelijk een pruik gemaakt worden. Mijn droge , dode, doffe en pluizige haar waar ik echt niet meer blij mee was kon een andere vrouw wel blij maken.

2014-10-13 11.26.07 (2)

Nu precies 1 jaar later is mijn haar weer lang. Om precies te zijn komt het weer over mijn schouders. Ik heb het na vorig jaar niet meer laten knippen. Niet omdat ik mijn korte koppie niet leuk vond, ik vond het juist geweldig. Ik kwam er alleen achter dat een kort koppie niet goed is voor je portemonnee. Mijn haar begon als een gek te groeien en na 4 weken was het alweer te lang voor mijn gevoel. Ik heb het toen een klein beetje bij laten knippen maar moest natuurlijk wel de volle pond betalen. Ik heb toen dus meteen besloten om weer terug te gaan naar lang haar, dat was namelijk beter voor mijn portemonnee.

langer haar

 

Om het sneller en gezonder te laten groeien ben ik gestopt met mijn haar chemisch te verven. Ik verf het nu met henna van Lush. Een heel gedoe en het kost een dag tijd maar mijn haar ziet er wel een stuk beter uit.

De eerste maanden laten groeien ging best makkelijk, ik heb van nature krullend haar dus ik deed aan de bovenkant 1 schuifspeldje om het vast te maken. Na ongeveer 5 maanden groeien kon ik het weer opsteken. Nu kan ik het weer vlechten, op een staart doen, opsteken en los laten hangen.

Doordat ik het niet meer verf en veel minder stijl is mijn haar gezonder, krult het mooi, het glanst en voelt heerlijk aan.

Mijn haar afknippen was 1 van de beste dingen die ik ooit heb gedaan.

Durf jij het ook aan, of heb je ook je haar een keer gedoneerd? Ik hoor het graag.

Liefs Linda

 

»

  1. Wat goed dat je je haar hebt afgeknipt voor een goed doel :-). Wow, helemaal top! Ik vind je het ook leuk staan. Al snap ik dat je het weer lang hebt laten groeien.

    Liked by 1 persoon

    Beantwoorden
  2. Als puber heb ik mijn haar 1x gedoneerd. Ik heb een volle bos zegt de kapper altijd, veel en dik haar. Ik ben toen van haar tot halverwege mijn rug, in 1x naar een bobline gegaan. Het voelde heel goed dat ik wat goed heb kunnen doen met mijn haar, maar had zelf ongeveer 2 weken hoofdpijn, doordat de spanning in mijn nek veranderde door het wegvallen van het haar.
    Daarna heb ik het eigenlijk nooit meer zo heel rigoureus afgeknipt. Als ik dat wel weer zou doen, doneer ik het zeker weer. Wat is de moeite?!

    Liked by 1 persoon

    Beantwoorden
  3. Tot tien jaar geleden was mijn haar net een jojo: kort-lang-kort-lang. Na de bevalling van mijn vijfde kind liet ik het definitief groeien. En nu vind ik dit lange haar het beste bij mij passen en wil ik het niet meer afknippen.

    Dat korte koppie stond je erg leuk moet ik zeggen.

    Liked by 1 persoon

    Beantwoorden
  4. Dit is ook nog steeds een wens van mij. Door medicatiegebruik heb ik best moeilijk haar wat lastig groeit. Ik zou het daarom heel lang willen laten groeien en dan doneren. Mooi dat jij dit ook hebt gedaan.

    Liked by 1 persoon

    Beantwoorden
  5. Wauw wat onwijs tof en wat staat het korte kapsel je goed!

    Liked by 1 persoon

    Beantwoorden

Geef een reactie

